Andreea Monteiro: Persoanele care nu se odihnesc suficient simt o pofta mai mare de dulciuri si alimente bogate in carbohidrati

Vrei sa scapi rapid de kilogramele acumulate pe perioada izolarii, dar nicio dieta nu mai da rezultatul dorit?

Expertă în fitness şi nutriţie, Andreea Monteiro spune pentru Freshnews care sunt pasii pe care ii poti urma pentru a obtine trupul mult dorit, cat conteaza alimentatia, dar si exercitiul.

 Freshnews.ro: Cum pot scapa de kilogramele in plus corporatistii, avand in vedere ca petrec atat de multe ore pe scaun?

Andreea Monteiro: Alimentatia constituie 65% din procesul de slabire. Dacă acordam o atentie sporita alimentelor şi facem 35 de minute de miscare sustinuta pe zi  diferenta se simte.

Multi dintre ei ajung sa manance mai mult seara, cum pot recompensa acest fapt?
Recomandarea mea ar fi sa-si ia macar 2 gustari sanatoase cu ei la birou, sa se hidrateze foarte bine si bineinteles sa nu sara peste pranz. In felul acesta cina nu va mai constitui masa cea mai importanta din zi.

Ce le recomanzi?
Sa respecte pe cat posibil un orar bine stabilit al meselor.

Conteaza si orele de somn din timpul noptii?

Absolut! Persoanele care nu se odihnesc suficient simt o pofta mai mare de dulciuri si alimente bogate in carbohidrati.

Care ar fi pasii prin care putem scapa de starea de balonare?
Balonarea poate avea mai multe cauze, insa printre cele mai frecvente se numara intoleranta la anumite alimente, dereglarile hormonale fiind mai prezente in randul femeilor, precum si consumul de alimente procesate. Recomandarile pentru evitarea balonarii sunt renuntarea la fumat, evitarea alimentelor care constipa, respectarea unui program de miscare fizica, micsorarea portiilor de mancare.

Care ar fi acele alimente care au acest rol si ar trebui evitate?
Bauturile carbogazoase indulcite, alcoolul, prajelile, excesul de alimente crude, guma de mestecat.

Multe dintre cele care merg la sala ajung sa obtina niste brate masive, unde au gresit? Cum putem obtine niste maini lucrate, dar nu musculoase?
Cu siguranata, grasimea isi spune cuvantul. Daca dezvoltam masa musculara sub grasime, automat bratele vor creste in volum. Asa ca atentie la grasimea de pe brate si dieta. Eu recomand execitiile cu greutatea proprie sau antrenamentele functionale, cu greutati moderate spre usoare si un numar mai mare de repetari.   

Ce ar trebui sa faca pentru a scapa de acest aspect?
Sa isi controleze aportul de carbohidrati, sa faca antrenamente cardio de 1-2 ori pe saptamana si sa lucreze exercitii pentru brate cu greutatea propriului corp.

Cum putem combate celulita? Tine de alimentatie, tine de sport?
Tine foarte mult de alimentatie si de retentia de apa, cauzata de alimentatie.
In acest caz alimentatia are prioritate in proportie de 90%.  

Exista exercitii care combat celulita?
Inotul si masajul.

Cu ce alimente trebuie alternate?
Alimente bogate in fibre, sarace in sodiu, multe legume, mai putine fructe.

Care ar fi acele trucuri  la care putem recurge in alimentatie pentru a obtine formele la care visam?
Apa joaca un rol foarte important intr-o dieta. Eliminarea zaharului din alimentatie si a produselor procesate joaca un rol crucial.

Se pune mare pret pe consumul de apa, atat in timpul sedintelor, cat si dupa aceea. Crezi ca e necesar?
Hidratarea este foarte importanta. Senzatia de sete apare in momentul in care corpul a intrat intr-o deshidratare severa, asa ca nu trebuie sa asteptam sa ne fie sete ca sa consumam apa.

La ce ne ajuta, de fapt, apa?
In primul rand ne ajuta la hidratare, iar mai apoi la eliminarea toxinelor, cat si ca sursa de energie.

De ce exista perioade cand slabim si perioade cand organismul stagneaza, chiar daca depunem tot efortul?

Nu suntem roboti, functionam diferit, ne comportam diferit, insa din experienta stiu ca orice sacrificiu va fi rasplatit. Rabdarea si perseverenta joaca un rol extrem de important.

Care ar fi soluţia?
Secretul consta in gasirea solutiei potrivite pentru fiecare individ si cred ca cel mai bine ar fi sa apelam la sfatul unui specialist. Acesta va gasi drumul cel bun in cel mai scurt timp. O parere obiectiva va face intotdeauna o mare diferenta.

Ne putem ingrasa din cauza stresului sau e doar un mit? Stresul duce la incetinirea metabolismului si la aparitia dezechilibrelor, ceea ce determina aparitia poftelor si chiar senzatia de foame. Nu uitati insa, 3 din 5 senzatii de foame sunt de sete.

Ce alimente nu trebuie consumate intr-o cura de slabire?
Cred ca cei mai mari inamici ai dietei sunt alcoolul, prajelile, dulciurile, produsele de patiserie.
Care sunt adevaratele bombe pentru corpul uman?

Produsele procesate si semiprocesate, dulciurile si prajelile.

Cum poate fi obtinut un abdomen cu patratele?  

Definirea abdomenului nu este un proces foarte simplu, implica o alimentatie saraca in carbohidrati si un program de antrenament destul de riguros si bine structurat.

Cate ore trebuie sa petrecem in sala?
Aproximativ o ora pe zi.

Care sunt exercitiile pe care le recomanzi?

Antrenamentele cardio pentru inlaturarea stratului adipos, iar apoi exercitiile izolate pentru abdomene.

Care este cea mai rapida cura de slabire pe care o recomanzi?
Nu recomand nicio cura de slabire rapida, pentru ca ma duce direct cu gandul la infometare si ulterior va duce la un effect yo-yo.  Programul meu de slabit, Shapes by Healthy Lab, te poate ajuta sa slabesti pana la 3-4 kg pe saptamana.

Cum poate fi obtinut asa numitul fund bombat?
Aceasta valva in jurul fundului bombat a fost creata de niste tipare destul de deplasate din punctul meu de vedere.
Ceea ce vedem de multe ori in poze sau reviste nu reflecta neaparat realitatea. Insa intr-adevar putem ajunge la o forma de invidiat cu multa perseverenta.

Ce exercitii le recomanzi cititoarelor noastre?
Variatiile de genuflexiuni si fandari, iar mai apoi exercitiile care izoleaza si dezvolta muschii gluteali (fesieri).

Pentru colacei, poate fi mai buna bicicleta sau alergatul?  

Alergatul.

O alta alternativa?
Bicicleta eliptica si inotul.