Topul produselor de curățenie folosite de români

Aproape o treime dintre români alocă lunar între 100 de lei și 200 de lei pentru a cumpăra detergent de rufe automat, balsam și detergent de vase manual. 4 din 10 români achiziționează lunar câte un produs dintre cele menționate, potrivit unui sondaj realizat la finalul lunii martie, în mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount și unul dintre cei mai mari importatori e produse originale de calitate și la preț mic din România.

Românii folosesc pentru spălarea hainelor detergenți pudră (40,1% dintre respondenți) și lichizi (34%). Detergenții sub formă de capsule sunt preferați de 24,9% dintre oameni.

„Soluțiile utilizate la spălarea automată a hainelor sunt în topul listei de cumpărături a românilor, în condițiile în care mașina de spălat rufe este prezentă aproape în orice casă din mediul urban. Pe măsură ce consumatorii devin mai atenți la tratarea specifică a țesăturilor și, în același timp, dețin mașini de spălat cu tehnologii noi, raportul dintre clasicul detergent pudră și cel lichid sau capsule înclină în favoarea celei de-a doua categorii.

Acest comportament de consum îl observăm în rândul clienților noștri, care arată un interes tot mai mare pentru detergenții lichizi și capsule, mai ales că și prețurile acestor produse sunt tot mai accesibile”, spune Zsolt FÓRIKA, CEO ImportDirect.ro.

Suma alocată de cei mai mulți români (44,7%) pentru achizița detergentului de rufe automat este cuprinsă între 50 de lei și 100 de lei. Aproape 30% cheltuie între 30 de lei și 50 de lei, iar 12,6% dintre respondenți au un buget de peste 100 de lei per achiziție.

Ce branduri aleg românii

Într-un top al celor mai utilizate branduri de detergent de rufe, Ariel (75,6% dintre români au declarat că folosesc acest brand) și Persil (menționat de 46,6% dintre respondenți) conduc în preferințele românilor.

„Rezultatele acestui sondaj ne confirmă comportamentul de consum al clienților noștri, care obișnuiesc să cumpere mai multe branduri de detergent de rufe, pe care le folosesc alternativ. În rândul clienților noștri, un interes crescut în categoria de detergenți îl observăm, astfel, pentru Savex, brand ce se remarcă prin diversitatea produselor și prețurile accesibile”, spune Zsolt FÓRIKA, CEO ImportDirect.ro.

Cât cheltuie lunar un român pentru produsele de curățenie pentru uz casnic

Produsele de curățenie pentru baie și bucătărie, soluțiile pentru spălat pardoseli, geamuri etc. și înălbitorii și pentru îndepărtarea petelor completează topul celor mai cumpărate produse de curățenie de uz casnic, fiind achiziționate lunar de 3 din 10 români.

La polul opus, cu cele mai puține achiziții lunare, se regăsesc odorizantele de cameră (circa 25% dintre români le cumpără lunar), soluțiile anticalcar (aproape 19%), săpunul de rufe (12,7%) și detergentul de rufe manual, care se găsește în coșul lunar de cumpărături în cazul a 10% dintre români.

Pentru aceste achiziții, aproape o treime (cca. 30%) dintre români alocă lunar între 100 de lei și 200 de lei, în timp ce 22% cheltuie între 80 de lei și 100 de lei, iar 13% au un buget lunar cuprins între 200 de lei și 300 de lei. Aproape 2% dintre respondenți afirmă că alocă peste 500 de lei pentru achizițiile lunare de produse de curățenie  de uz casnic.