Ce destinații de vacanță aleg angajații

Angajații români vor cumpăra vacanțe de peste 15 milioane de lei până la finalul anului în platforma BenefitOnline.ro, utilizând banii din bugetele de beneficii extrasalariale acordate de angajatori. Doar în primele 5 luni, angajații au realizat circa 9.000 de tranzacții în secțiunea Turism și au achiziționat vacanțe în valoare de peste 7 milioane de lei, cu peste 75% mai mult decât anul trecut.

În 2018 au fost făcute peste 21.000 de tranzacții în secțiunea de Turism în România, în valoare de 4 milioane de lei, prin intermediul BenefitOnline.ro.

„Vacanțele plătite din bugetele de beneficii extrasalariale acordate de angajatori sunt vedetele momentului în preferințele angajaților din platforma BenefitOnline.ro. De la începutul anului, categoria de Turism a ajuns în primele 3 beneficii alese de angajați, în funcție de valoarea cheltuită, după tichetele de masă și cadouri. Anul trecut, vacanțele se situau pe locul al 5-lea”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Ascensiunea categoriei de turism se datorează, în primul rând, creșterii bugetelor de beneficii extrasalariale alocate de companii, pe care angajații le-au folosit pentru vacanțe la schi și de Paști/ 1 Mai. Până acum, majoritatea angajaților cumpărau preponderent vacanțe pentru perioada estivală.

Concediile în România pot fi accesate prin intermediul tichetelor de vacanță în platforma BenefitOnline.ro. Majoritatea angajaților optează pentru această variantă, în condițiile în care voucherele de vacanță beneficiază de același regim fiscal ca și tichetele de masă, având taxe 0% pentru angajator și doar 10% impozit pe venit pentru angajați.

Principalele destinații alese de angajați sunt Valea Prahovei, litoralul românesc, Delta Dunării, Cluj-Napoca și Sighișoara.

„Mulți dintre angajați și-au planificat vacanțele în funcție de festivalurile de muzică. De aceea, județul Cluj, unde au loc 2 evenimente muzicale importante pe plan internațional, precum Untold și Electric Castle, se află în topul alegerilor pentru city break-uri. Din același motiv, și litoralul, unde se desfășoară festivaluri precum Neversea sau cele din Vama Veche, este ales, pe lângă destinație pentru sejururile  la plajă, dar și ca destinație de city break în preajma evenimentelor muzicale”, spune Stelian Bogza.

În prezent, media unei vacanțe achitate din bugetul de beneficii, prin intermediul voucherelor de vacanță, este de 324 de lei. Atunci când angajații aleg să plătească cu banii personali vacanțele cumpărate în platforma BenefitOnline.ro valoarea acestora se dublează. Media unui sejur achitat din bani personali este de 703 lei.

Pentru a-și achiziționa o vacanță mai scumpă, circa 40% dintre angajați își cumulează bugetul de beneficii pe minimum 2 luni.

Bărbații cumpără cele mai multe vacanțe

Ca și anul trecut, cele mai multe achiziții în secțiunea de Turism din platforma BenefitOnline.ro sunt făcute de bărbați, care au, în medie, 37 de ani, locuiesc în în afara Bucureștiului și lucrează în companii de producție sau servicii.

Cu toate acestea, cea mai scumpă vacanță cumpărată anul trecut a fost aleasă de o angajată din generația Y (între 24 – 37 de ani) care lucrează într-o companie de servicii. Aceasta a luat o vacanță de 7 zile, pentru 4 persoane, în Delta Dunării, pentru care a plătit, cu vouchere de vacanță, 5.600 de lei din bugetul de beneficii acordat de angajator.