Abdomenul plat: 5 exerciţii ca să îl obţii

Vara se apropie, aşa că ne dorim cu toţii un abdomen plat. Pentru a ajunge să avem mult-râvnitele pătrățele, este nevoie de disciplină, mult sport și o dietă corespunzătoare. Antrenamentul zilnic pe care îl facem acasă sau la sală trebuie să conțină acele exerciții ce activează mușchii abdominali și ard depozitele de grăsime din acea zonă.

Flavius Ursachi, HeadCoach la BodyShape Transformation Center, triplu campion național de Culturism şi Fitness, recomandă cinci tipuri de exerciții, ușor de urmat, dar eficiente. Pentru acest antrenament avem nevoie de o minge și de o saltea.

Placă cu sprijin pe minge

Ne poziționăm cu antebrațele pe minge și ne ridicăm pe vârfuri. Stăm așa până la 1 minut.

Cățărătorul

Din poziția de flotare, ne sprijinim în mâini, ținem umerii deasupra palmelor, și ducem ușor genunchiul la piept, ținând spatele drept și abdomenul încordat. Alternăm și facem câte 15-20 de repetări pentru fiecare parte.

Exercițiu pentru lateralul abdomenului

Stând pe o parte, rezemați în antebraț, ridicăm vertical brațul opus. Menținem poziția câte 30 secunde pentru fiecare parte.

Exercițiu pentru partea inferioară a abdomenului

Stăm pe spate, cu genunchii îndoiți și călcâiele trase spre bazin. Ridicăm ușor picioarele până la piept, revenind apoi în poziția inițială. Facem fără grabă serii de câte 20 de repetări.

Forfecări

Stăm la orizontală, cu brațele sub spate și umerii ușor ridicați, si forfecăm picioarele sus-jos. Putem face și varianta de exerciții tip bicicletă din această poziție, alternând un picior în față și altul retras.

Deși sunt cele mai simple și eficiente exerciţii pentru abdomen, Flavius Ursachi subliniază că nu sunt suficiente pentru a ajunge să avem un abdomen plat, cu părățele. Antrenorul ne recomandă să antrenăm toate grupele musculare, iar antrenamentele să fie completate de o alimentație echilibrată, personalizată cu sprijinul unui specialist.

“Este foarte importantă consecvența. Să avem zilnic obiceiuri alimentare sănătoase și să facem antrenamente de minimum trei ori pe săptămână. Noi includem în antrenamentul de 45 de minute cele mai eficiente exerciții care lucrează toate grupele musculare, ard grăsimea, remodelează corpul, implicit abdomenul, și sunt, în același timp, foarte distractive”, declară Flavius Ursachi