Ce apreciază bărbaţii la o femeie?

Românii (88% dintre femei, dar și 82% dintre bărbați) cred că frumusețea interioară este mai importantă decât aspectul fizic, conform unui studiu realizat în perioada 7 – 13 martie, de către agenția de media Starcom.

Studiul privind percepțiile despre frumusețe mai arată și că doar jumătate dintre femeile intervievate (54%) se descriu în fața altor persoane ca fiind frumoase, asta indicând o lipsă de încredere în sine.

Factorii care le clatină încrederea în sine sunt legați de normele sociale, acestea impunând ca femeia din secolul XXI să fie din ce în ce mai atrăgătoare fizic (82%).

Cum se consideră femeile?

Peste jumătate dintre femei se consideră normale, alte atribute folosite fiind „simpatică”, „feminină” sau „drăguță”. Persoanele tinere (18-24) sunt cele care îndrăznesc în mai mare măsură să se descrie așa cum se văd zi de zi: drăguțe (47%), femei care arată bine (35%) și frumoase (27%).

În cazul bărbaților frumusețea feminină este mai strâns legată de modelul femeii-mamă, care are grijă de familie/copii (73%). Dacă femeile consideră că principalele atribute ale frumuseţii lor sunt: încrederea în sine (46%), inteligența (40%) și întreg aspectul fizic (31%), bărbații apreciază femeia în primul rând pentru inteligență (48%), bunătate (34%) și umor (20%).

Astfel, cumva firesc, femeile pun mai multă presiune pe ele în ceea ce privește aspectul fizic, decât cer bărbații de la ele. Ele sunt mulțumite de forma feței, înălțime, nasul, părul, însă eterna problemă este greutatea (mai puțin de jumătate dintre femeile intervievate s-au declarat mulțumite de acest aspect). Mai mult decât atât, 7 din 10 femei declară că ar face o schimbare, iar pentru cele mai multe schimbarea are legătură tot cu greutatea. Bărbații nu se declară atât de pretențioși când vine vorba despre aspectul fizic al femeii, 68% dintre ei spunând că ochii sunt cel mai important factor atunci când privesc o femeie.

Conform studiului „Percepții despre frumusețe”, pentru 7 din 10 femei este important să fie frumoase/atrăgătoare, iar cele top trei produse care le ajută să se simtă astfel sunt hainele (65%), parfumul (60%) și machiajul/cosmeticele (48%). Pe de altă parte, femeile consideră că au un efect mai mic asupra frumuseții produsele de îngrijire a corpului (loțiunea pentru corp, cremele pentru bronzarea pielii etc).

În ceea ce privește modelele de frumusețe, 40% dintre femei spun că nu cred în ele, foarte puține regăsindu-se în persoanele care apar în anumite reclame (de exemplu cele pentru cosmetice, articole vestimentare, parfumuri). Femeile admiră mai degrabă vedetele actuale de la noi sau din străinătate, segmentul tânăr fiind mai receptiv în cazul noilor influenceri (bloggers, vloggers, jurnaliști etc).